(o szkoleniach tylko dla branży moto czytaj na samym końcu tego wpisu, ale zachęcamy też do przeczytania całego tekstu)

Nie wszystko można zwalić na koronawirusa, ale czemu nie spróbować choć trochę… Wiosną miała się ukazać nasza książka nt. zwiększania efektów szkoleń, jednak przez pandemię jej wydanie zostało wstrzymane (ale jeszcze wyjdzie!). Za to jest kurs e-learningowy z tej samej tematyki. Szkolenie asynchroniczne, więc przejdziesz je, kiedy będziesz miał czas.

Krzysztof to bohater naszego kursu, kierownik działu. Wraz ze swoim pracownikiem Piotrem, na przykładzie konkretnego szkolenia, w którym wezmą udział, będą konstruować proces zwiększania efektów działań edukacyjnych. Nie zajmą się tworzeniem od podstaw szkolenia odpowiadającego potrzebom firmy (to temat na inną opowieść i kurs). Za to skupią się na tym, co dla kierownika i pracownika jest szalenie ważne, a więc na maksymalnym wykorzystaniu dostępnej edukacji.

Ani w kursie, ani w niewydanej (jeszcze!) książce nie ograniczamy się tylko do teorii czyli przedstawienia samego procesu zwiększania efektywności szkoleń. Wszystko pokazujemy w kontekście konkretnej sytuacji, w której kierownicy i pracownicy znajdują się na co dzień. Dodatkowo szkolenie e-learningowe mocno angażuje kursanta w pomoc Krzysztofowi, więc dzięki temu zaangażowaniu uczestnik może lepiej przyswoić sobie treści.

Diabła za rogi

Nie jest tajemnicą, że z niektórymi szkoleniami jest tak, iż uczestnicy zapominają o dopiero co poznanych kompetencjach i nie wykorzystują ich w pracy. A kierownicy to często osoby najmniej angażujące się (nie zawsze ze swej winy) w rozwój pracowników dzięki wykorzystaniu szkoleń.

Dlatego podczas szkolenia Krzysztof (oczywiście wraz Piotrem oraz z uczestnikiem kursu) dowie się, co może zrobić jeszcze przed samym (już zaplanowanym) szkoleniem, by zwiększać jego efekty, jak i na co umawiać się z Piotrem, o czym (nie) rozmawiać z trenerem. Po szkoleniu mamy oczywiście wdrożenie / transfer wiedzy, ale diabeł tkwi w szczegółach, więc wyciągniemy diabła za rogi.

zwiększanie efektywności szkoleń

Jednak nie samym wdrożeniem człowiek żyje (dlatego transfer kompetencji jest tylko częścią naszego procesu). Krzysztof dowie się więc także, co jeszcze może zrobić wraz ze swoimi ludźmi, by efekty edukacji nie ulatywały pod sufit. Cały proces ma kilkanaście kroków! Uczestnik szkolenia może zaproponować także swoje, dodatkowe etapy, jeśli uzna, że nasza propozycja wymaga uzupełnienia.

Wiadomo, jak to w asynchronicznym szkoleniu e-learningowym; w porównaniu ze źródłem, czyli z książką, trzeba było wybrać najważniejsze tematy. Zdecydowaliśmy się więc oczywiście na te ściśle związane z procesem. Mimo tego podstawowe informacje na tematy „poboczne” (np. o podstawowym szacowaniu efektów szkoleń czy wykorzystaniu skal kompetencyjnych) znajdziecie choćby w materiałach dodatkowych dostępnych w kursie.

HR, szefowie i doradcy

Dla kogo to szkolenie? Po pierwsze dla osób odpowiedzialnych za szkolenia w firmie, czy też dla pracowników zajmujących się miękkimi zagadnieniami HR. To oni będą bowiem pracować z kierownikami, by ci ostatni lepiej wykorzystywali efekty szkoleń. Drugą grupą docelową są oczywiście sami szefowie, jednak by oni mogli, potrafili oraz chcieli (!) korzystać z procesu zwiększania efektów edukacji, powinni współdziałać z działem HR. A HR promować zaangażowanie szefów.

W przypadku sieci sprzedaży samochodów oraz części, opon, olejów itd. oraz sieci serwisowania pojazdów kurs pomocny będzie także osobom na co dzień pracującym z partnerami handlowymi lub franczyzobiorcami. Czyli doradcom, konsultantom i zone managerom, aby mogli oni utrzymywać efekty swojej pracy edukacyjnej. Współpracują oni bowiem z ludźmi zatrudnionymi u niezależnych od siebie przedsiębiorców, których działań nie mogą kontrolować. To oznacza, że część pracy edukacyjnej przez nich wykonywanej idzie na marne. Tymczasem chodzi o to, by ta edukacja nie zakończyła się wraz z „dziękuję i do widzenia” wypowiedzianym przez takiego konsultanta czy trenera. Bo przecież szkolenie lub konsultacja jest częścią procesu zwiększania kompetencji, a nie jego końcem.

Pokazuję i objaśniam

Jakiś czas temu w różnych źródłach szukaliśmy informacji o maksymalizacji efektów szkoleń przez szefów. Oczywiście jest sporo wiedzy o wdrożeniach (transferze kompetencji). Gdzieniegdzie pojawiają się także informacje o znaczącej roli szefa, gdy chodzi o rozwój jego ludzi. Oddzielną kategorią jest zagadnienie projektowania szkoleń oraz innych rozwiązań w odpowiedzi na problemy i wyzwania w firmach. Ale nigdzie nie spotkaliśmy się z pełnym procesem opracowanym dla kierownika, szefa, właściciela, by wiedział, co konkretnie ma robić, by nie zaprzepaścić inwestycji w edukację.

Dlatego wierzymy, że zebrane i opracowane przez nas kroki są unikatowym ujęciem tego tematu. Tym bardziej zachęcamy HR-owców, kierowników oraz właścicieli firm, jak również doradców partnerów handlowych (franczyzobiorców) do zapoznania się z naszym kursem.

Więcej o tym, jak wygląda konstrukcja szkolenia i czego możecie się spodziewać, dowiecie się z DEMO w formie krótkiego filmu dostępnego po kliknięciu poniższego przycisku. Aha, zwróćcie też uwagę na nasz wcześniejszy tekst o zwiększaniu efektów szkoleń.

Jak uczyć i inne nowe kursy e-learningowe

Uzupełnieniem szkolenia ze zwiększania efektów szkoleń jest kurs e-learningowy dotyczący przekazywania wiedzy i umiejętności w pracy. Nie każdy musi być trenerem, ale podstawy warto znać, jeśli w jakiś sposób szkoli się innych!

Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami w firmie. Szkolenie e-learningowe

Szkolenia e-learningowe Motomarketing.pl można realizować zarówno na komputerze stacjonarnym lub laptopie z dostępem do Internetu, jak również na telefonie komórkowym lub tablecie. Dzisiaj nauka coraz częściej możliwa jest w różnych miejscach i w dowolnym czasie, np. podczas jazdy komunikacją miejską. Nie trzeba także spędzać nad nią wielu godzin naraz, jak na auli czy sali w szkole. Zamiast tego wiedzę można przyswajać etapami, co umożliwia materiał podzielony na krótsze lekcje.

Zobacz też nasze inne szkolenia e-learningowe dla motoryzacji oraz książki.

Show Buttons
Hide Buttons