Inne usługi

W czym jeszcze możemy pomóc?

 

Przygotowanie ogólnych warunków sprzedaży i świadczenia usług (OWU)

OWU są bardzo przydatne dla firm handlowo-usługowych w branży motoryzacyjnej, czyli dla mniejszych i większych serwisów i salonów. Regulują bowiem warunki umowy z klientem, zapobiegają niejasnościom oraz przewidują rozwiązania potencjalnych sytuacji spornych. Są wręcz wybawieniem, gdy pojawiają się nieuzasadnione żądania klienta. Zachęcamy więc do ich opracowania przy udziale prawnika wyspecjalizowanego w branży motoryzacyjnej. Tym bardziej, że w usługach czeka więcej niespodzianek niż przy sprzedaży towarów!

  • Modyfikacja rękojmi dla przedsiębiorców

  • Określenie warunków gwarancji na usługę oraz uprawnień klienta w jej ramach

  • Ograniczenia odpowiedzialności firmy wobec klienta

  • Opisanie sposobu zawarcia umowy, w tym ewentualnie umowy na odległość

  • Zawężenie możliwości rezygnacji z wykonanej usługi, zamówionej na odległość lub poza lokalem firmy

  • Sposób uiszczenia wynagrodzenia

  • Zabezpieczenie płatności

  • Uregulowanie kwestii danych osobowych

  • Wskazanie, w jaki sposób OWU powinny być komunikowane klientowi

Materiały edukacyjne

Przygotowujemy również materiały edukacyjne.

  • Interaktywne kursy e-learningowe

  • Screencasty, podcasty, inne nagrania

  • Teksty do prasy fachowej

  • Teksty dla celów wewnętrznych (np. argumentację handlową)

  • Materiały promocyjne

  • Materiały do szkoleń wewnętrznych, w tym e-learningowych

  • Książki (patrz też SKLEP/KSIĄŻKI)

  • Nasze książki z Waszym logo oraz informacjami na okładce, jako Wasz prezent dla partnerów handlowych lub jako element materiałów szkoleniowych

doradztwo w zarządzaniu serwisem i wyliczenie kosztu roboczogodziny

W działalności usługowej w branży motoryzacyjnej, w tym w szczególności w serwisach mechanicznych i blacharsko-lakierniczych niezwykle istotna jest znajomość tzw. progu rentowności. To ilość usług, które należy sprzedać, aby pokryć wszystkie koszty funkcjo­nowania firmy.

Oferujemy więc usługę doradztwa w zarządzaniu warsztatem, połączoną z analizą kosztów oraz wyliczeniem kosztu wytworzenia roboczogodziny. Zakres doradztwa ustalamy indywidualnie z serwisem bądź z siecią, ale może ona zawierać np.:

  • Wyliczony próg rentowności

  • Wyliczony rzeczywisty koszt jednej roboczogo­dziny

  • Wpływ stosowanych stawek na poziom progu rentowności

  • Wpływ poszczególnych kosztów rodzajowych na wielkość progu rentowności (szczegółowość ana­lizy uzależniona jest od dostępności i szczegóło­wości danych księgowych)

  • Analizę końcową zawierającą proponowane kie­runki działań mogących poprawić wskaźniki rentowności

  • Doradztwo i szkolenia dotyczące progu rentowności usług oraz wskaźników związanych z usługami: efektywności, produktywności i wydajności

  • Doradztwo w tworzeniu systemów wynagrodzeń

  • Pomoc w stworzeniu standardów obsługi oraz ankiet satysfakcji klienta

audyty dotyczące różnych aspektów działalności

Niekiedy serwis lub sieć chce sprawdzić w sposób kompleksowy, jak wygląda operacyjna działalność firmy z obiektywnej perspektywy. Dlatego zakres audytu obejmuje te dziedziny funkcjonowania serwisu, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na osiągane wyniki finansowe i końcową rentowność, przy spełnieniu kryteriów dodatkowych wynikających z efektywności pracy oraz wykorzystania potencjału warsztatu.

  • Audyt organizacji warsztatu i organizacji pracy (schemat organizacyjny, kierownicy, pracownicy produkcyjni, współpraca z innymi działami)

  • Audyt prowadzenia oraz dokumentowania procesu naprawy pojazdu i obsługi klienta

  • Audyt procedur wewnętrznych

  • Audyt regulaminu i systemy wynagrodzeń

  • Audyt podstawowego wykorzystania systemów IT oraz wyposażenia technicznego

  • Audyt podstawowych informacji finansowych

  • Audyt podstawowych aspektów specyficznych dla marketingu usług warsztatu samochodowego

  • Audyt umiejętności sprzedażowych pracowników

  • Audyt regulaminów sklepów internetowych oraz innych dokumentów sprzedażowych (zlecenie, formularz reklamacyjny itp.) pod kątem prawnym

biznesplany i studia wykonalności

Oferujemy tworzenie biznesplanów dla przedsiębiorstw handlowo-usługowych branży motoryzacyjnej.

Biznesplan jest dokumentem opisującym przedsiębior­stwo, jego produkty lub usługi. Określa sposób wejścia na rynek, jego rozszerzenia lub wprowadzenia nowego produktu lub usługi oraz opisuje finansowanie całej ope­racji.

Biznesplan odpowiada na cztery podstawowe py­tania: kto?, co?, jak? i ile to będzie kosztować? Formułuje jednocześnie cel lub cele na założony czas (zazwyczaj od roku do kliku lat) oraz sposoby ich osiągania. Wszystkie te działania łączy z aktualną sytuacją firmy oraz prognozami na przyszłość.

Zakres opracowania będzie dostosowany do wymagań zamawiającego. Może to być pełny biznesplan, zawierający wszystkie wymagane i niezbędne składniki opracowania wraz z rozszerzoną analizą finansową. Może być to też wersja skrócona, stosowana zazwyczaj jako załącznik do wniosku kredytowego. Zawiera wtedy tylko wycinek działalności przedsiębiorstwa podlegający zmianom oraz niezbędną analizę finanso­wą przedsięwzięcia.

 

Zagadnienia szeroko rozumianego HR

Jest również cały obszar działań związanych z szeroko rozumianym HR, gdzie możemy pomóc:

  • Pomoc w opracowaniu ścieżek rozwojowych, systemu ocen okresowych

  • Pomoc w przeprowadzeniu rozmów rekrutacyjnych

  • Coaching pracowników

  • Indywidualne doradztwo dla pracowników, związane z rozwojem zawodowym i osobistym

Email

Telefon

+48 601 175 196

Show Buttons
Hide Buttons