Inne usługi
W czym jeszcze możemy pomóc?
Przygotowanie ogólnych warunków sprzedaży i świadczenia usług (OWU)

OWU są bardzo przydatne dla firm handlowo-usługowych w branży motoryzacyjnej, czyli dla mniejszych i większych serwisów i salonów. Regulują bowiem warunki umowy z klientem, zapobiegają niejasnościom oraz przewidują rozwiązania potencjalnych sytuacji spornych. Są wręcz wybawieniem, gdy pojawiają się nieuzasadnione żądania klienta. Zachęcamy więc do ich opracowania przy udziale prawnika wyspecjalizowanego w branży motoryzacyjnej. Tym bardziej, że w usługach czeka więcej niespodzianek niż przy sprzedaży towarów!
-
Modyfikacja rękojmi dla przedsiębiorców
-
Określenie warunków gwarancji na usługę oraz uprawnień klienta w jej ramach
-
Ograniczenia odpowiedzialności firmy wobec klienta
-
Opisanie sposobu zawarcia umowy, w tym ewentualnie umowy na odległość
-
Zawężenie możliwości rezygnacji z wykonanej usługi, zamówionej na odległość lub poza lokalem firmy
-
Sposób uiszczenia wynagrodzenia
-
Zabezpieczenie płatności
-
Uregulowanie kwestii danych osobowych
-
Wskazanie, w jaki sposób OWU powinny być komunikowane klientowi
Materiały edukacyjne

Przygotowujemy również materiały edukacyjne.
-
Interaktywne kursy e-learningowe
-
Screencasty, podcasty, inne nagrania
-
Teksty do prasy fachowej
-
Teksty dla celów wewnętrznych (np. argumentację handlową)
-
Materiały promocyjne
-
Materiały do szkoleń wewnętrznych, w tym e-learningowych
-
Książki (patrz też SKLEP/KSIĄŻKI)
-
Nasze książki z Waszym logo oraz informacjami na okładce, jako Wasz prezent dla partnerów handlowych lub jako element materiałów szkoleniowych
doradztwo w zarządzaniu serwisem i wyliczenie kosztu roboczogodziny

W działalności usługowej w branży motoryzacyjnej, w tym w szczególności w serwisach mechanicznych i blacharsko-lakierniczych niezwykle istotna jest znajomość tzw. progu rentowności. To ilość usług, które należy sprzedać, aby pokryć wszystkie koszty funkcjonowania firmy.
Oferujemy więc usługę doradztwa w zarządzaniu warsztatem, połączoną z analizą kosztów oraz wyliczeniem kosztu wytworzenia roboczogodziny. Zakres doradztwa ustalamy indywidualnie z serwisem bądź z siecią, ale może ona zawierać np.:
-
Wyliczony próg rentowności
-
Wyliczony rzeczywisty koszt jednej roboczogodziny
-
Wpływ stosowanych stawek na poziom progu rentowności
-
Wpływ poszczególnych kosztów rodzajowych na wielkość progu rentowności (szczegółowość analizy uzależniona jest od dostępności i szczegółowości danych księgowych)
-
Analizę końcową zawierającą proponowane kierunki działań mogących poprawić wskaźniki rentowności
-
Doradztwo i szkolenia dotyczące progu rentowności usług oraz wskaźników związanych z usługami: efektywności, produktywności i wydajności
-
Doradztwo w tworzeniu systemów wynagrodzeń
-
Pomoc w stworzeniu standardów obsługi oraz ankiet satysfakcji klienta
audyty dotyczące różnych aspektów działalności

Niekiedy serwis lub sieć chce sprawdzić w sposób kompleksowy, jak wygląda operacyjna działalność firmy z obiektywnej perspektywy. Dlatego zakres audytu obejmuje te dziedziny funkcjonowania serwisu, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na osiągane wyniki finansowe i końcową rentowność, przy spełnieniu kryteriów dodatkowych wynikających z efektywności pracy oraz wykorzystania potencjału warsztatu.
-
Audyt organizacji warsztatu i organizacji pracy (schemat organizacyjny, kierownicy, pracownicy produkcyjni, współpraca z innymi działami)
-
Audyt prowadzenia oraz dokumentowania procesu naprawy pojazdu i obsługi klienta
-
Audyt procedur wewnętrznych
-
Audyt regulaminu i systemy wynagrodzeń
-
Audyt podstawowego wykorzystania systemów IT oraz wyposażenia technicznego
-
Audyt podstawowych informacji finansowych
-
Audyt podstawowych aspektów specyficznych dla marketingu usług warsztatu samochodowego
-
Audyt umiejętności sprzedażowych pracowników
-
Audyt regulaminów sklepów internetowych oraz innych dokumentów sprzedażowych (zlecenie, formularz reklamacyjny itp.) pod kątem prawnym
biznesplany i studia wykonalności

Oferujemy tworzenie biznesplanów dla przedsiębiorstw handlowo-usługowych branży motoryzacyjnej.
Biznesplan jest dokumentem opisującym przedsiębiorstwo, jego produkty lub usługi. Określa sposób wejścia na rynek, jego rozszerzenia lub wprowadzenia nowego produktu lub usługi oraz opisuje finansowanie całej operacji.
Biznesplan odpowiada na cztery podstawowe pytania: kto?, co?, jak? i ile to będzie kosztować? Formułuje jednocześnie cel lub cele na założony czas (zazwyczaj od roku do kliku lat) oraz sposoby ich osiągania. Wszystkie te działania łączy z aktualną sytuacją firmy oraz prognozami na przyszłość.
Zakres opracowania będzie dostosowany do wymagań zamawiającego. Może to być pełny biznesplan, zawierający wszystkie wymagane i niezbędne składniki opracowania wraz z rozszerzoną analizą finansową. Może być to też wersja skrócona, stosowana zazwyczaj jako załącznik do wniosku kredytowego. Zawiera wtedy tylko wycinek działalności przedsiębiorstwa podlegający zmianom oraz niezbędną analizę finansową przedsięwzięcia.
Zagadnienia szeroko rozumianego HR

Jest również cały obszar działań związanych z szeroko rozumianym HR, gdzie możemy pomóc:
-
Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych / rozwojowych
-
Pomoc w ewaluacji szkoleń
-
Doradztwo w tworzeniu systemów kompetencyjnych (w tym w tworzeniu opisu stanowisk i skal kompetencyjnych)
-
Pomoc w opracowaniu ścieżek rozwojowych, systemu ocen okresowych
-
Pomoc w przeprowadzeniu rozmów rekrutacyjnych
-
Coaching pracowników
-
Indywidualne doradztwo dla pracowników, związane z rozwojem zawodowym i osobistym
Telefon
+48 601 175 196