Zarządzanie, rentowność, wynagrodzenia w serwisie
Dla zarządzających mniejszymi i większymi warsztatami samochodowymi. Także po pandemii / w kryzysie
Podstawowe informacje
Jednym z celów naszego szkolenia jest poznanie zagadnień ekonomicznych mających wpływ na poziom rentowności warsztatu. Dowiemy się więc m.in., w jaki sposób obliczyć koszt roboczogodziny, dokonać analizy kosztów. Na tej podstawie będziemy w stanie określić rzetelną stawkę za prace warsztatowe.
Opanujemy podstawowe zasady interpretacji danych zawartych w dokumentach księgowych. Dowiemy się również, jak stwierdzić, kiedy w skali miesiąca serwis zarobi na swoje koszty i zacznie przynosić zysk. A także czy dysponuje odpowiednią liczbą pracowników do osiągania rentowności na założonym poziomie.
Omówimy również kwestie związane z operacyjnym zarządzaniem serwisem, w tym spotkania, planowanie celów, realizację budżetu, organizację pracy itp.
Szkolenie może być przeznaczone dla serwisów mechanicznych lub blacharsko-lakierniczych. Dla prowadzących pełną lub uproszczoną księgowość.
Przykładowe zagadnienia przedstawiamy obok w punktach.
Systemy wynagrodzeń w warsztacie
Oprócz zagadnień związanych z zarządzaniem serwisem oferujemy także moduł szkoleniowy dotyczący systemów wynagrodzeń. Może on stanowić część szkolenia z zarządzania serwisem / rentowności lub szkolenia menedżerskiego dla szefów serwisów / osób zarządzających.
Zagadnienia, jakie poruszamy w tym module to m.in.:
- Czynniki wpływające na stabilność zatrudnienia (warunki pracy, sposób zarządzania serwisem, organizacja pracy)
- Czynniki mające wpływ na wynagrodzenia, w tym (analiza czasu pracy, absencja chorobowa i urlopy na żądanie, popyt na usługi, kondycja finansowa firmy)
- Kodeks pracy a realia serwisowe
- Wynagradzanie za wykonaną pracę, w tym analiza efektywności, analiza wskaźnikowa, ocena jakości wykonywanej pracy
- Najgorsze i najlepsze systemy wynagrodzeń – rzeczywiste przykłady
Przykładowe zagadnienia ze szkolenia zarządzania serwisem / rentowności
Zarządzanie w kryzysie: zarządzanie czasem pracy (wskaźniki, technologiczne normatywy) i zarządzanie finansami (analiza kosztów z podziałem na grupy, koszty a możliwości ich pokrycia)
Wstęp do analizy kosztów; podział kosztów
Zakładowy plan kont
Koszt roboczogodziny a stawka za roboczogodzinę
Próg rentowności, czyli kiedy warsztat zaczyna przynosić zysk
Wskaźniki pracy serwisu: produktywność, efektywność, wykorzystanie i inne
Pozostałe zagadnienia. Struktury organizacyjne, planowanie pracy serwisu i planowanie napraw, rola szefa serwisu, stanowiska pracy a kompetencje pracowników, współpraca z magazynem części zamiennych
Telefon
+48 601 175 196